Objavljeno u kategoriji EU VIJESTI

Tko je moja konkurencija?

Svakoga dana se pokreću nove poslovne ideje i pothvati, a naša uloga je nerijetko da svoje klijente pratimo i savjetujemo na njihovom poduzetničkom putovanju. Vrlo često na početku tog poduzetničkog putovanja od svojih klijenata imamo priliku čuti kako njihov proizvod nema konkurenciju. Obzirom da živimo u doba velikog izbora i slobodnog tržišta, ovakva izjava upućuje na dvije mogućnosti, ili poduzetnik nije istražio tržište ili nije niti svjestan tko mu je konkurencija. Možemo se složiti kako poduzetnici vrlo često istraže tržište, barem preko internata, ali vrlo često nisu svjesni tko im je konkurencija.

Kada na tržištu evidentiramo određenu potrebu, odnosno potražnju s druge strane se pojavljuje ponuda. Upravo su konkurenti ti koji ponudu čine raznolikijom i cjenovno prihvatljivijom. Recimo da ste poduzetnik i želite na tržište plasirati ponudu ukusnih, ali za naše podneblje egzotičnih azijskih slastica. Vrlo vjerojatno na tržištu uistinu nitko ne nudi takve slastice, ali zato konstatirati da ne postoji konkurencija je suštinski krivo. Naime, potrošač koji kupuje slastice ima potrebu za slatkim, a tu potrebu može zadovoljiti iz velikog broja različitih izvora, odnosno bez obzira što nudite vrlo ukusnu ponudu azijskih slastica, potrošač svoju potrebu za slatkim može zadovoljiti kupovinom kolača u slastičarni, krafne u pekarnici, čokolade u supermarketu, pa čak i napolitanke na benzinskoj pumpi. Zaključujemo, bez obzira što imate inovativan ili poseban proizvod, to nikako ne znači da nemate konkurenciju. Inovativnost ili posebnost proizvoda kojeg nudite može biti razlog zašto će potrošač na ovom zasićenom tržištu odabrati baš Vas, a što nikako ne podrazumijeva da potrošač nema drugog izbora.

Kada pokrećete poslovanje ili želite plasirati novi proizvod na tržište budite sigurni kako postoji konkurencija. Možda ne postoje proizvodi koji su isti ili vrlo slični Vašima, ali zasigurno postoje proizvodi koji predstavljaju dobru alternativu za potrošača. Naposljetku, tvrditi kako nemate konkurenciju bi značilo da ste u određenom segmentu tržišta monopolist, a tko u izobilju može imati monopol?